Veel gestelde vragen - Coccinelle
Winkeltas
 
Uw winkelwagen is leeg.
Vul hem met producten.

Veel gestelde vragen

Bestellen & bezorgen

Geen zorgen, je kunt heel gemakkelijk de factuur pauzeren in afwachting van een retour verwerking. Weten hoe je dit doet? Lees hier uitgebreide instructies van Klarna.

Mocht je een gedeelte van de bestelling hebben geretourneerd, zullen wij na het verwerken van je retour de Klarna factuur aanpassen en opnieuw verzenden per mail. De betalingstermijn van 30 dagen zal opnieuw starten vanaf het verwerken van je gedeeltelijke retournering.

Meer weten over het retourneren van je bestelling naar Coccinelle? Uitgebreide informatie vind je hier.

We adviseren je om allereerst in je ongewenste mail/spam te kijken. Tevens raden we je aan om ''[email protected]'' te markeren als betrouwbaar zodat je altijd op de hoogte bent.


Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je order nog niet is verstuurd, mocht je twijfelen kijken we dit graag even voor je na. Je kunt ons hier bereiken.



Klik op een foto van een artikel

Kies een maat en klik op ‘BESTEL NU’

Als je niet meer verder wilt winkelen kun je op ‘NU KOPEN’ klikken

Je kunt nu je gegevens invullen. Als je al klant bent en je hebt je emailadres ingevuld wordt er gevraagd of je wilt inloggen of verder wilt gaan zonder inloggen. Als je inlogt worden al je gegevens al voor je ingevuld. Als je alles hebt ingevuld druk je op ‘VOLGENDE STAP’.

Kies hier je gewenste vervoerder en tijdstip van levering. Klik dan op ‘VOLGENDE STAP’

Kies in dit scherm voor je gewenste betaaloptie en klik op ‘VOLGENDE STAP’

Controleer in dit scherm je hele bestelling en als alles goed is ingevuld kun je klikken op ‘NU KOPEN’. Je wordt nu doorverwezen naar de pagina van de internetkassa (Pay.nl) en hier kun je de betaling afhandelen.

Nadat je al deze stappen hebt doorlopen krijg je van ons direct een orderbevestiging. Zodra wij jouw pakket ingepakt en verstuurd hebben ontvang je van ons een mail met een track & trace code zodat je je pakket kunt volgen.


Wij werken samen met PostNL voor alle thuisadres zendingen binnen Nederland. Verder werken wij ook met DHL voor de servicepunt leveringen, en DHL Express voor de wereldwijde zendingen.

Als alle artikelen uit het magazijn verstuurd kunnen worden dan wordt je bestelling voor 17:00 besteld de volgende dag bezorgd. Je kunt ook een tijdsvak kiezen bij het afrekenen.

Komt een artikel uit een van de winkels en voor 16:00 besteld, dan heb je het ook de volgende dag. Heb je artikelen die zowel uit de winkel als het magazijn komen dan geldt de besteltijden van de winkels voor alle artikelen in je bestelling (dus voor 16:00 besteld de volgende dag in huis)

Verzenden is gratis in België, Nederland en Duitsland voor alle orders bij besteding van €100- non-sale of meer.


Klik hier voor alle verzendkosten per land.

Ja geen probleem! Je kunt bij het afrekenen aangeven dat je het in de winkel wilt ophalen. Ook hier geldt voor 17:00 besteld de volgende dag in de winkel en als een artikel uit de winkel moet komen voor 17:00 besteld de volgende dag in de winkel.

In principe zou de voorraad moeten kloppen, maar het kan altijd afwijken. Er kan een foutje zijn gemaakt aan de kassa of een artikel kan gepikt zin (helaas gebeurt dat heel af en toe). Mocht je dus naar de winkel willen komen voor dat artikel raden we je altijd aan om even te bellen voor de zekerheid. Dan kunnen we het artikel ook gelijk voor je reserveren zodat je zeker weet dat het niet in de tussentijd verkocht wordt (in de sale kunnen we helaas door de drukte geen artikelen reserveren).

Mocht je een artikel online hebben besteld wat uit de winkel moet komen en deze blijkt toch niet voorradig dan zullen we je daar z.s.m. van op de hoogte stellen. We zullen dan een andere optie aanbieden of direct het geld terugstorten op dezelfde wijze als je betaald hebt.

Geen paniek, maar bel wel z.s.m. onze klantenservice zodat wij het nog kunnen aanpassen. Totdat het pakketje meegegaan is met de post kunnen we het nog aanpassen. Als het opgehaald is met de post helaas niet meer.

Wij versturen wereldwijd. Klik hier om de landen en de bijbehorende verzendkosten te bekijken.

Pakket niet ontvangen

Je kunt er vanuit gaan dat je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen wordt geleverd vanaf het moment dat wij de verzendbevestiging met track&trace per mail hebben verzonden. Indien de bestelling niet binnen deze periode wordt geleverd ligt de verantwoordelijkheid bij de consument om dit, uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag van verzending door Coccinelle, aan onze klantenservice te melden zodat er een aflever onderzoek kan worden opgestart. Wordt dit niet binnen 14 dagen aan ons gemeld vervalt het herroepingsrecht van de consument.

Betalen

Afhankelijk van het land waar vandaan je bestelt bieden we de volgende betaalopties aan:

  • iDeal
  • Apple Pay
  • Sofort
  • Creditcard (Visa, Mastercard)
  • Paypal
  • Coccinelle Giftcard
  • Fashioncheque
  • Klarna (achteraf betalen binnen 14 dagen)
  • IN3 (in 3 keer betalen tegen 0% rente)

    Klik hier voor uitleg van alle betaalopties.

Ja je kunt via Klarna met factuur betalen. Je hebt dan 30 dagen de tijd om je factuur te betalen. Voor Klarna factuur betaal je 1,95 kosten (wij rekenen de kosten direct door).

Klik hier voor meer uitleg over Klarna

Klarna verzorgt de betalingen en Coccinelle heeft geen invloed hierop. Wij kunnen ook niet zien waarom iemand wordt afgekeurd. Dit kan door vele redenen gebeuren. Voor verdere vragen met betrekking tot Klarna kun je bellen naar +31 (0)20 8082852.

Klik hier voor meer informatie over de betaalwijze Klarna.

Ja betalen via onze site is veilig. Via een beveiligde lijn leiden wij jouw betaling naar de internetkassa van Pay.nl, die de afhandeling van de transactie verzorgt. Aan het slotje en de https:// in je browser kun je zien dat de gegevens gecodeerd verstuurd worden via een ‘secure connection’. Wanneer de internetkassa de betaling heeft ontvangen, maken wij jouw bestelling gereed. Creditcard gegevens worden door ons niet opgeslagen en kunnen wij ook niet inzien.

Ja de prijzen zijn online hetzelfde als in de winkel.

Ruilen en retourneren

Artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden worden geretourneerd.


Gebruik voor het retourneren het formulier welke bij je bestelling is toegevoegd. Je kunt hierop aankruisen welke producten je terug wilt sturen en waarom. De retournering hoeft niet te worden aangemeld. Vergeet het retourformulier niet toe te voegen bij je retourzending, retourneringen zonder formulier duren langer om verwerkt te worden.

Retourneer je je bestelling vanuit een ander land dan Nederland? Frankeer je retournering voldoende bij een verzender naar keuze, de kosten hiervoor komen voor eigen rekening.

Ons retouradres is:

Coccinelle Online
Karel Doormanstraat 12
3012 GJ Rotterdam

Ja dat kan. Het snelst is als je het artikel retour stuurt (klik hier voor uitleg retouren) en het gewenste artikel opnieuw bestelt in de webshop. Op deze manier heb je het snelst je gewenste artikel in huis en weet je zeker dat het niet uitverkocht is.

Ja hoor dat is geen probleem. Bij ruilen raden we je aan om eerst even te bellen met de winkel zodat je zeker weet dat het artikel er is en zodat wij het voor je kunnen reserveren. Je kunt ons bereiken op 010-4136940.

Nee, de verzendkosten bij een ruiling zijn voor onze rekening.

Vanaf de dag dat je retour is afgeleverd in de track&trace gegevens, duurt het 4 tot 5 werkdagen voordat wij je retour verwerkt hebben. Vanaf het moment dat je retour gecontroleerd en verwerkt is, krijg je het retourbedrag binnen maximaal 3 werkdagen teruggestort op dezelfde wijze waarop je betaald hebt (creditcard terugbetalingen kunnen iets langer duren). Coccinelle houdt je per mail op de hoogte van de retourverwerking en terugbetaling.

Zodra wij je retour hebben gecontroleerd en vewerkt zullen we direct het bedrag terugstorten op dezelfde wijze als je betaald hebt.

Voor iDeal betalingen zal hier max. 3 werkdagen overheen gaan. Bij Creditcards zul je de terugbetaling zien op je maandafschrift. Paypal is direct. Klarna kan een aantal werkdagen overheen gaan. Coccinelle is niet verantwoordelijk voor vertragingen door externe partijen, maar dat komt zelden voor.

Ja dat is geen probleem. Liever zelfs. Dit scheelt retourkosten voor jou en belasting voor het milieu.

Mijn account

Geen probleem! Je kunt bij ‘Mijn account’ kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’. Je vult hier je emailadres in waarna je een mail krijgt met een link om je wachtwoord te wijzigen.

Bij Coccinelle spaar je bij iedere bestelling credits (afgeprijsde artikelen uitgezonderd). Mocht je een andere vorm van korting hebben gebruikt zoals een verjaardagskorting of een korting opgebouwd uit gespaarde punten krijg je geen nieuwe punten over deze aankoop. Iedere euro is 1 credit. Je kunt deze credits bij iedere bestelling weer besteden of je kunt ze ook opsparen. De credits zijn ook direct te gebruiken in een van onze winkels.

In de toekomst bieden we steeds meer manieren aan om Coccinelle Credits te sparen. We houden je hiervan op de hoogte. Als je je hebt aangemeld voor de nieuwsbrief natuurlijk.

Op de website van Coccinelle kun je favorieten kiezen voor een merk en/of in combinatie met een categorie (zie sterretje rechts op een producten overzichtspagina). Zodra wij het merk en/of categorie binnen krijgen en gefotografeerd hebben, krijg je hier direct een mail van.

Als voorbeeld:

Als je bij Gucci bent, en deze selecteert bij favorieten dan krijg je een mail zodra er iets binnen is van Gucci.

Als je bij Gucci jassen bent, en deze selecteert bij favorieten, dan krijg je een mail zodra er iets binnen is van Gucci jassen.

Als je bij jassen bent en deze selecteert bij favorieten, dan krijg je een mail zodra er jassen van alle merken binnenkomen.Je kunt bij Mijn Favorieten ook je interesses opgeven. Als je jezelf hebt opgegeven voor de nieuwsbrief dan houden we rekening met jouw interesses. We zullen onze mailing zo interessant mogelijk maken voor jou persoonlijk.

Nee dit is niet verplicht.

Ga naar Mijn Account en klik op 'Toon alle gegevens' onder het kopje 'Mijn Gegevens'. Klik hierna op 'Wijzig mijn gegevens' en wijzig je gegevens waar nodig. Vergeet niet onderop op 'Opslaan' te drukken.

Ga naar Mijn Account en klik op 'Wijzig mijn wachtwoord' onder het kopje 'Mijn Gegevens'. Vul eerst je huidige wachtwoord in en daarna je nieuwe wachtwoord. Als je klaar bent kun je klikken op 'Wijzig mijn wachtwoord'.

Klachten en garantie

Indien je een klacht hebt, verzoeken wij je vriendelijk eerst contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 010-4136940 of een e-mail te sturen naar [email protected]. Wij zullen klachten die wij via de e-mail ontvangen op werkdagen doorgaans binnen 24 uur beantwoorden (bij sale en drukte kan het langer duren). Indien wij je klacht niet kunnen oplossen kun je contact opnemen met de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Coccinelle staat in voor de deugdelijkheid en de kwaliteit van de producten die verkocht worden op coccinelle.nl.

Mocht een product niet aan de verwachting voldoen, bijvoorbeeld door snelle slijtage, defecten etc, neem dan contact op via [email protected] of bel met 010-4136940. Na beoordeling van het product door Coccinelle en de fabrikant zal worden besloten of het artikel wordt gerepareerd, vervangen of dat de order geannuleerd wordt.

Deze garantie geldt alleen op artikelen die op een normale frequente wijze zijn gedragen en gewassen.

De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Mocht er een klacht ontstaan buiten de periode van 6 maanden dan is het mogelijk dat hier de fabrieksgarantie op van toepassing is. Dit is van toepassing in een beperkt aantal gevallen.

Sommige artikelen bevatten zeer delicate stoffen of materialen waarop we geen garantie kunnen geven. Dit zijn o.a.ritsen, nopjes zolen, strass stenen en/of pailletten, bont en delicate leersoorten.

Klik hier voor meer informatie over de garantie.

Cadeaubonnen en spaartegoed

Bij Coccinelle spaar je bij iedere bestelling credits (afgeprijsde artikelen uitgezonderd). Iedere euro is 1 credit. Je kunt deze credits bij iedere bestelling weer besteden of je kunt ze ook opsparen. De credits zijn ook te gebruiken in een van onze winkels.

In de toekomst bieden we steeds meer manieren aan om Coccinelle Credits te sparen. We houden je hiervan op de hoogte. Als je je hebt aangemeld voor de nieuwsbrief natuurlijk.

Je kunt je Coccinelle Credits bij iedere bestelling online inwisselen en ook bij iedere aankoop in de winkel.

Leuk dat je een Coccinelle Giftcard hebt gekregen! Je kunt bij het online afrekenen de optie Coccinelle Giftcard kiezen. Je wordt dan gevraagd naar het kaartnummer en pincode op de achterkant van de kaart (voor de pincode moet je even het grijze vakje open krassen met je nagel). In de winkel kunnen ze de cadeaubon inscannen aan de kassa.

Op dit moment krijg je als tegoedbon een Coccinelle Giftcard van ons. Je kunt deze in de winkel en online verzilveren. Voor uitleg hierover verwijzen we je naar de vraag hierboven.

Onze cadeaubonnen (Coccinelle Giftcards) zijn onbeperkt geldig. Ook een tegoedbon is gewoon onbeperkt geldig!

Winkels

Ja hoor we staan graag voor je klaar! Je kunt rechtsstreeks bellen met de winkels of bellen naar ons hoofdnummer. Hier kun je dan een optie kiezen om doorverwezen te worden of je kunt een medewerker van de klantenservice spreken. Heel vaak kunnen zij je ook helpen of bepalen wie je vraag anders het beste kan beantwoorden.

Als je belt naar de winkel en er wordt door drukte niet opgenomen of ze zijn in gesprek dan wordt je automatisch doorgeleid naar de klantenservice.

Klantenservice 010-4136940
Rotterdam Baby & Kids Fashion 010-4141911
Rotterdam Shoes & Kids Shoes 010-4111345

Nee, in onze winkels krijg je een tegoedbon (Coccinelle Giftcard). Vanwege de hoge waarde van onze producten moeten onze medewerkers bijna al het briefgeld direct afstorten in een kluis. Zij kunnen wegens veiligheidsredenen ook niet meer bij dit geld. We hebben dus altijd relatief weinig cashgeld in onze kassa’s en kunnen daardoor ook geen geld teruggeven. Een tegoedbon of Coccinelle Giftcard is onbeperkt geldig. Weet je dat je echt nooit meer gebruik zult maken van de tegoedbon dan kun je ons bellen op 010-4136940 zodat we kunnen kijken voor een passende oplossing.

Nog niet omdat je geen retourformulier hebt gehad. Binnenkort kun je ook online je retour aanmelden en dan kan het wel. We zullen je daarvan op de hoogte houden. Je moet je dan wel hebben opgegeven via de nieuwsbrief.

Ja dat is geen probleem. Je krijgt dan je geld teruggestort op de manier waarop je betaald hebt. We kunnen in de winkel geen geld teruggeven.

Ja je kunt artikelen reserveren bij ons in de winkel. We adviseren je om de winkel te bellen hiervoor. Houdt er rekening mee dat we artikelen maximal een paar dagen kunnen reserveren. In de sale is het te druk en kunnen we geen artikelen reserveren.

De winkels zijn op de volgende tijden geopend:

Ma – 11:00 t/m 18:00

Di – 10:00 t/m 18:00

Wo – 10:00 t/m 18:00

Do – 10:00 t/m 18:00

Vr – 10:00 t/m 21:00 (koopavond)

Za – 10:00 t.m 17:30

Zo – 10:00 t/m 17:30


De klantenservice (ook voor de webshop) is op de volgende tijden geopend:

Ma – 09:00 t/m 17:30

Di – 09:00 t/m 17:30

Wo – 09:00 t/m 17:30

Do – 09:00 t/m 17:30

Vr – 09:00 t/m 17:30

Za – 09:00 t/m 13:00

Overige vragen

Je krijgt direct na je betaling een mail met de bevestiging dat de bestelling goed is doorgekomen bij ons. Als je geen mail ontvangt controleer dan je spamfolder of junkmail.

Als we je bestelling hebben verstuurd ontvang je een mail met een track & trace code waarmee je je pakket kunt volgen tot aan levering.

We kunnen niet precies op de dag voorspellen wanneer we in de uitverkoop gaan, maar je kunt goed aanhouden dat het half december is en half juni. Vaste klanten krijgen dan nog eens een week eerder de mogelijkheid om te kopen tegen sale prijzen. Zorg dus dat je geregistreerd bent in ons systeem. Je kunt je hier registreren.

Soms kan het best lastig zijn om de juiste maat te kiezen. Maten kunnen per merk of artikel soms anders uitvallen. Je kunt er vanuit gaan dat de lengte van je kind correspondeert met de maat (afhankelijk van de bouw). Onze maattabellen geven een richtlijn bij het kiezen van de juist maat. Klik hier voor onze maattabellen

Als je babykleding cadeau wilt geven bij de geboorte van een kindje, kun je kijken naar het geboortekaartje. Op een geboortekaartje staat meestal de lengte en het geboortegewicht van het kindje vermeld. Houd de lengte aan voor de maat en kies 1 maatje groter wanneer het geboortegewicht boven de 3500 gram is.

Twijfel je nog steeds? Bel ons dan op 010-4136940. We kunnen je vast helpen hiermee!

Nog niet , maar binnenkort kun je tegen een kleine vergoeding je cadeau in laten pakken.

Alles wat we in de winkel verkopen, verkopen we ook online. We hebben wel bepaalde merken die we alleen online aanbieden. Je kunt bij ‘Voorraad Info’ zien waar deze artikelen liggen.

Nee in principe niet. Wij tonen op onze webshop alle maten die we beschikbaar hebben in het magazijn en in de winkel. Als de maat of het artikel niet meer op de site staan dan hebben we deze niet. Als je bij Wishlist je gewenste maat kiest (en je bent ingelogd) dan houden we je op de hoogte zodra deze weer beschikbaar komt. Soms kunnen we aan het begin van het seizoen ook nog een nabestelling doen van sommige merken. We adviseren je om daarvoor even contact op te nemen met onze klantenservice op 010-4136940.

Ja helaas kan dat wel eens voorkomen. Vooral in de sale als de laatste maten de deur uitvliegen. Het kan dat een artikel in de winkel op hetzelfde moment gepakt of afgerekend wordt door een klant terwijl jij online aan het afrekenen bent. De voorraad wordt live bijgewerkt, maar daar kunnen we ons helaas niet helemaal tegen wapenen. Ook kan het voorkomen dat de voorraad niet helemaal klopt doordat iemand een foutje heeft gemaakt of omdat het artikel gestolen is (helaas komt dat wel eens voor).

Zodra we zien dat het artikel alsnog niet meer aanwezig is zullen we direct een mail sturen naar je. Of we bellen je als we een andere optie voor je denken te hebben. Anders krijg je direct je geld teruggestort op dezelfde manier als dat je betaald hebt.

We bieden onze klanten 10 dagen na aankoop het verschil terug in de vorm van een tegoedbon. Dit geldt zowel voor de winkels als voor online. Heb je dus iets gekocht op 6 december en het artikel is op 15 december in de sale gegaan dan kun je nog het verschil terug krijgen. Je dient dit wel zelf binnen de termijn te melden via [email protected] of via 010-4136940. In de winkel kun je het verschil terug krijgen op vertoon van de kassabon.

Let op! We bieden deze service alleen als we naar de sale gaan. Als de sale van bijvoorbeeld de 30% naar de 50% gaat, of tijdens acties als Black Friday etc, dan geven we niet het verschil terug. We moeten ergens een grens trekken en het is aan de klant om te wachten tot het artikel verder wordt afgeprijsd. Daarbij loop je natuurlijk wel het risico dat het uitverkocht raakt.

Dat kan kloppen. Coccinelle is met de overgang van de nieuwe website ook overgegaan met een heel nieuw klantensysteem. De tegoedbonnen zijn overgezet in Coccinelle Credits. Je bent dus je tegoed niet verloren, het heet nu alleen anders. In ‘Mijn account’ kun je zien wat voor tegoedbon je had en hoeveel credits je daar voor terug hebt gekregen (zelfde waarde). Je kunt deze Coccinelle Credits bij het online afrekenen direct gebruiken en ook aan de kassa in de winkel kun je ze gelijk laten verzilveren.

Je kunt bij een artikel op het hartje klikken rechtsboven de foto. Hier kun je bij de Wishlist de maat aanklikken welke je graag zou willen bestellen. Mocht het artikel alsnog binnenkomen in de gewenste maat dan krijg je een mail van ons en kun je de maat direct bestellen.

Ook kunnen we je bij de Wishlist op de hoogte brengen wanneer je favoriete artikel in prijs wordt verlaagd door een actie of in de sale.

Let er wel op dat je alleen meldingen omtrent de Wishlist van ons kan ontvangen als je een account hebt.

Je kunt bij een artikel op het hartje klikken rechtsboven de foto. Hier kun je bij de Wishlist de maat aanklikken welke je graag zou willen bestellen. Mocht het artikel alsnog binnenkomen in de gewenste maat dan krijg je een mail van ons en kun je de maat direct bestellen.

Ook kunnen we je bij de Wishlist op de hoogte brengen wanneer je favoriete artikel in prijs wordt verlaagd door een actie of in de sale.